Održan čas historije za učenike sarajevskih srednjih škola
Povodom 15. aprila, Dana Armije Republike Bosne i Hercegovine, u Multimedijalnoj sali Javne ustanove „Fond Memorijala Kantona Sarajevo“ održan je historijski čas posvećen nastanku, razvoju i ratnom putu slavne Armije RBiH. Čas historije za učenike nekoliko sarajevskih srednjih škola organizirali su 2. pješadijski (rendžerski) puk Oružanih snaga Bosne i Hercegovine i Fond Memorijala Kantona Sarajevo. Historijski čas upriličen je povodom obilježavanja 31. godišnjice Armije Republike Bosne i Hercegovine i 18. godišnjice 2. pješadijskog (rendžerskog) puka Oružanih snaga Bosne i Hercegovine.
O nastanku, razvoju i ratnom putu slavne Armije RBIH učenicima je govorio general Armije RBiH, ratni komandant Mustafa Polutak. Uz poučan historijski čas, general Polutak mladima je ukazao na značaj obilježavanja Dana Armije RBiH.
„Obilježavanjem Dana Armije Republike Bosne i Hercegovine, mi se sjećamo svega što je Armija RBiH učinila u odbrani i odbranila Bosnu i Hercegovinu. To je nešto nemjerljivo. Da nije bilo Armije, Republika Bosna i Hercegovina ne bi bila odbranjena od agresije. Dok god imamo Oružane snage BiH, njene građane, patriote ne treba se brinuti za budućnost države“, rekao je general Polutak.
Direktor Fonda Ahmed Kulanić podsjetio je na značaj Tunela spasa kojeg je izgradila Armija RBiH kako bi odbranila glavni grad. U obraćanju je istakao da je mjesec april glavna povijesna odrednica Bosne i Hercegovine danas, podsjetivši da je u aprilu počela opsada Sarajeva te da se u ovom mjesecu obilježava nekoliko historijski značajnih datuma za Bosnu i Hercegovinu.
„Da nije bilo međunarodnog priznanja nezavisnosti i suverenosti Republike Bosne i Hercegovine i da nije bilo formiranja jedine legitimne vojne snage na teritoriji suverene države, to jeste Armije Republike Bosne i Hercegovine, mi danas, na ovom časnom mjestu, prekoputa 1.503 šehida, ne bismo sjedili. To je osnovna poruka koju moramo ponijeti s ovog mjesta. Pored toga, 6.500 poginulih boraca i šehida Armije i MUP-a RBiH branili su i odbranili ovaj grad. Time što su ga odbraili, odbranili su nezavisnu i slobodnu Bosnu i Hercegovinu jer da je glavni grad pao države Bosne i Hercegovine ne ni bilo“, rekao je Kulanić.
Naglasio je da institucije koje grade i izgrađuju kulturu sjećanja, poput Fonda Memorijala i obrazovnih institucija, moraju formirati nastavne planove koji će učenicima približiti značajne datume i omogućiti im da razumiju ono što uče.
„Želim da zapamtite jednu činjenicu. Samo oni koji nauče iz svoje povijesti neće je ponavljati. A mi, da se ne bi ponovili zločini nad nama, moramo pamtiti šta je radila Armija RBiH, Predsjedništvo RBiH i svi oni ljudi koji su ugradili svoje živote u BiH. Državu BiH možete gledati kao ćilim. Svako ime žrtve bosanske, poginulog borca, šehida, pripadnika Armije RBiH je jedna resa tog ćilima i oni su je ispleli da mi danas ovdje sjedimo i da prenosimo kulturu sjećanja mlađim generacijama. Samo ako zajedno izgradimo osjećaj patriotiznma i domoljublja, ova država će opstati. Ako ova država ne opstane, uzalud nam je preko stotinu hiljada ubijenih i poginulih u BiH“, rekao je Kulanić u obraćanju učenicima.
Tradiciju Armije Republike Bosne i Hercegovine u okviru Oružanih snaga Bosne i Hercegovine njeguje drugi pješadijski rendžerski puk Oružanih snaga Bosne i Hercegovine.
„Drugi pješadijski / rendžerski puk Oružanih snaga Bosne i Hercegovine u svojoj misiji ima zadatak da njeguje tradiciju i kulturno-historijsko naslijeđe Armije RBiH i naroda iz kojih Armija RBiH dolazi kako bi spasili od zaborava tekovine i uspjehe Armije za nove generacije“, rekao je u obraćanju major Mehmed Mušinović.
Nakon historijskog časa, učenici srednjih škola iz Ilijaša, Vogošće, Hadžića i Gimnazije Dobrinja posjetili su muzejsku postavku Heroji oslobodilačkog rata. Muzejski pedagog Irfan Gazdić učenike je proveo kroz muzejsku postavku koja čuva sjećanje na devet heroja koji su ukazom Predsjedništva RBiH dobili Orden heroja oslobodilačkog rata za junaštvo i samoprijegor ispoljen u odbrani Bosne i Hercegovine.