Literarni konkurs povodom održavanja kulturne manifestacije „Dani šejha Abdulvehaba Ilhamije Žepčaka 2022.“
Povodom održavanja kulturne manifestacije „Dani šejha Abdulvehaba Ilhamije Žepčaka 2022.“, Bošnjačka zajednica kulture „Preporod“ ― Općinsko društvo Travnik raspisuje Konkurs za najbolje literarne radove učenika srednjih škola. Pravo sudjelovanja imaju učenici srednjih škola s područja općine Travnik i općine Žepče.
Predložena tema:
1. Kulturni identitet Bošnjaka u bošnjačkoj književnosti.
Radovi mogu biti napisani u prozi (esej ili rasprava). U razmatranje se uzimaju samo originalni učenički radovi. Konkurs je otvoren od 18. novembra 2022. do 2. decembra 2022. godine. Radove do naznačenog datuma treba poslati poštom na adresu:
BZK „Preporod“ Travnik, Bosanska 119, Travnik 72270.
Za najbolja tri rada slijede novčane nagrade:
• I nagrada: 200 KM;
• II nagrada: 150 KM;
• III nagrada: 100 KM.
Proglašenje i čitanje najboljih radova planirano je za srijedu, 14. decembra 2022. godine, na Kamernoj sceni Centra za kulturu općine Travnik u 19.00 sati.
Smjernice uz predloženu temu:
1. Kulturni identitet Bošnjaka u bošnjačkoj književnosti.
Kulturni identitet izražava jedinstvenost i autentičnost neke kulture, pripadnost pojedinca ili zajednice toj kulturi te određenje zajednice putem njezinih vlastitih kulturnih osobitosti i vrijednosti. Kulturni identitet tvore oblici duhovne kulturne baštine – jezik, književnost, muzika, folklor, običaji i slično, te materijalne kulturne baštine – arhitektura, privreda, poljoprivreda i slično. Kulturni identitet opisujemo kao poimanje sebe kroz znanje koje proizlazi iz znanja o kulturi kojoj pripadamo, pa je jedan od ključnih elemenata kulturnog identiteta njegova esencijalizacija, odnosno shvatanje kulturnog identiteta kao neodvojivog dijela vlastitog bića. S druge strane, bošnjačka književnost, pored individualnih vizija svijeta pis(a)ca unutar nje, reprezentira i sve ono što čini kulturni identitet bošnjačkog naroda u cijelosti. Kako danas razumijevamo sastavnice kulturnog identiteta Bošnjaka u bošnjačkoj književnosti? Navedene smjernice ne bi trebale ograničiti kreativni proces učenika, nego im pomoći u razradi teme i definiranju cilja i predmeta teme.